Thursday 14 June 2012

MUHAMMAD FAREEZ ISKANDAR TURNS 3

Adoiiiiiiiiiiiii...... lamanya bersawang blog ni. Buzy manjang xsempat langsung nak update blog.

xkesah la walaupun tajuk post diatas agak basi tp saya tetap nk update gak.............

Ceritanya begini.... Anak kami yg sulung. Muhammad Fareez Iskandar bin Muhammad Faiz Farhan Teong dah pun berusia 3 tahun pada 21 May 2012 yang lalu. Jadi sebagai ibubapa seharusnya tanggungjawab kami untuk meraikan harijadi anak kami. Walaupun pada awalnya kami merancang untuk meraikankannya secara besar-besaran... tp kami terpaksa kaburkan niat tersebut sebab saya keletihan.... mana taknya dua minggu berturut-turut saya terpaksa mengorbankan weekend saya berkerja straight Mon - Fri tanpa henti akibat membuat persiapan untuk launching Project baru company tempat kami bekerja...... Project apa?????? off course la launching Laman Glenmarie Phase 2A pada 19 dan 20 May 2012. (letih hoooooooo sampai sekarang still penat). Dan disebabkan itu jugalah saya terpaksa mengorbankan membuat persiapan birthday anak saya.

Tapi xmengapalah..... what ever it is i'll already try my best for my beloved son. Maka pada 27 May 2012 bersamaan dengan hari Ahad maka berlangsungnya majlis hari jadi anak saya...... dan jemputan adala terdiri daripada keluarga terdekat kami sahaja (belah saya n Mr. B saya).

Rentetan dari pada bebelan saya yang panjang lebar diatas....... marilah sama2 kita cuci mata melihat picture-picture yang sempat kami snap masa hari kejadian..........


Pre-Birthday Celebration Cake (American Chocholate) - kenapa saya gelarkan begitu..... kerana kek ni kami beli dimalam ambang hari jadi beliau (20 May 2012).... xsempat pon tunggu pukul 12 malam. Yang dirai xsabar-sabar nak potong kek..... so layan kan jela... dari pada menangis kang cian pulak.....


Yang Dirai yang xsabar nak potong kek..... dok tenung je lilin 2.....


Hadiah las minute untuk yang Dirai..... puas memikir nak bg apalah kat Yaya..... dan alhamdulillah he's really happy with the gift...... (xdapat kek barney... wrapping paper barney pon jadilah eak sayang)

Yang ni pulak Ebbie Tebbie (anak bongsu kami) ..... abang ada adik pon mesti ada.... xsampai hati nk bg sorang je..... 2 la hati seorang ibu...... n alhamdulillah he's also happy with the gift. hehehe


Picture diatas semua masa Pre- Birthday Celebration. Its so simple but its really meaningful to us as one family. Because for us to win everybody heart we must appreciates our family members.

Hehehehehe...... seronok bila tengok anak-anak membesar ni.... macam perangai ada. n yg penting mereka pengubat penat lelah saya ketika penat dan berduka.......

Maka, baiklah kita ke cerita yang selanjutnya.... walaupun letih walaupun penat dan tak cukup rehat, tp saya gagahkan juga kaki dan tangan ini membuat majlis hari jadi anak saya. Walaupun ianya serba ringkas.... dan last minute. namun hati ini puas melihat senyuman terukir diwajah anak sulong kesayangan kami.

Puas dok memikir nak masak apalah dimajlis tersebut...... fikir punya fikir last-last saya masak..............................................................................................

jeng jeng....




Nasi Ayam...... nape saya pilih nasi ayam????... sebab ianya ringkas, mudah, cepat dan yang paling penting mengeyangkan.......

Juadah sampingan lain yang saya sediakan adalah:-

Nugget Tempura
Jemput-jemput Udang
Dessert - Buah Tembikai Kuning
Minuman - Orange Juice
               - Zesty Dragon Fruit Punch


da tengok makanan kita tengok pulak kek dan picture-picture lain sekitar majlis.....



Last minute party decoration...... and the idea i dapat pon dalam pukul 1pg. siap wat decoration dan tiup belon sume dalam pukul 2.30pg.... (waktu dan ketika ni saya ditemani oleh Bday boy dan juga Ebbie Tebbie manakala Mr. B pula sedang lena dibuai mimpi indah... hahahahaha )



Goodies bag yang disediakan ..... ni pon last minute packing  ( kul 3.45 pg baru siap)



Ni pulak ready made kek yang kami beli last minute kat kedai kek berdekatan dengan rumah kami.........  dah nama pon last minute so semuanya last minute.......


Diantara tetamu yang hadir.........


Birthday boy with his cousin. (Nur Batrisya Balkis)





walaupun sempoi dan sederhana... tp tetap meriah....  terima kasih kepada semua yg hadir.Dan akhir kata.....

Doa buat Muhammad Fareez Iskandar.

Dear Yaya,

Momma harap kamu jadi anak yang soleh
Jaga diri elok-elok dan jaga tingkah-laku
Belajar Solat dan belajar rajin-rajin
Semoga kamu berjaya didunia dan akhirat
Dengar cakap Momma dan Papa
Dan akhir sekali..........
Selamat Hari Lahir yg Ketiga Tahun buat Kamu
Momma sayang kamu selamanya.........



HAPPY BIRTHDAY SAYANG.... NEXT YEAR DAH NAK MASUK SCHOOL .... BELAJAR RAJIN-RAJIN TAU. JADI ANAK YG CEMERLANG DUNIA DAN AKHIRAT. I LOVE YOU FOREVER....


LOVE.

US ( mommapapanebbietebbie)



No comments:

Post a Comment