Tuesday 29 May 2012

MOTHER'S DAY CELEBRATION

Seperti mana yang kita sedia maklum... Sambutan Hari Ibu pada tahun ini adalah jatuh pada 12 May 2012..... dan selama 4 tahun jugala saya merasa meraikan hari ibu bersama dengan yang tersayang.....

Berikut adalah sorotan serba-sedikit sambutan hari ibu dari 1st year bergelar ibu sampai sekarang...

2009
Time ni Yaya masih dalam kandungan lagi... so kami celebrate berdua je dengan Mr. B.... jalan2 sambil makan2..... kat mana pon da xingat da. Masa ni mmg tengah sarat nak menunggu masa Yaya lahir.... so kiranya tahun ni adalah tahun terhebat Hari Ibu yang saya pernah raikan... dan hadiah terhebat dan xternilai yang pernah saya dapat kurniaan dari Tuhan.

2010
Yaya da lahir... baru berusia 11 bulan... masih bertatih n xpandai jalan lg.... Tahun ni juga Ebbie Tebbie da ada dalam my womb.Ebbie time ni baru berusia 16 minggu..... sekali lagi hadiah xternilai wat saya sebagai seorang ibu.... kami cam besela bila time Hari Ibu kami sambut biasa2 je... g kuar makan2 n jalan2... sambil menikmati udara segar.... kemana pon saya dah xingat..... (pelupa betul sekarang ni)

2011
Time ni saya dah ada handbag kiri dan kanan.... Yaya n Ebbie Tebbie..... cam besela kalo time Hari Ibu je... kami g kuar makan2... tp this time saya xlupa, saya ingat... (cewahhh belagak)... time ni kami celebrate kat Secret Recipe di Jusco Bandar Bukit Tinggi.... pastu teman Yaya main game dan shopping sket.....

2012
Tahun ni... lain yang daripada yg lain... kalo sebelum ni time Hari Ibu je kami mesti kuar, tp this time kami xkemana-mana pon... sebabnya penat maklumlah 11.05.2012 da ke umah adik sepupu kawin.... Saturday malam kami da penat berjalan kesana kemari.... so penyelesaian mudah tahun ni duk umah diam2 ..... n masak sendiri dirumah.... nak tau saya masak apa..... meh tgok pic2 kat bawah ni.......

Menu bersantai di Hari Ibu - 12 May 2012


_
-
-
-
-
-
-
-
(sambil upload pic sambil perut lapar)


Butter Prawn with Curry Leave- favorite Yaya


Kepah Bercili - favorite saya


Mix Vegetables - favorite Mr. B


Chicken Soup - favorite Ebbie Tebbie

And last but not lease........

Sambal cili - off course my favorite (wajib ada untuk dimakan dengan Chicken Soup)

Adil la kan bila masak ada menu favorite masing2 so xda la berat sebelah..... mereka semua makan dengan berselera..... sampai licin  dan menjilat jari... hati Ibu dan Isteri mana yang xriang bila memasak semuanya habis.... so kiranya tahun ni agak special sikitla sambutan Hari Ibu buat saya... dimana kalo selama ni saya dijamu makan di Restoran, tp kali ni saya menjamu ahli keluarga saya dengan air tangan sendiri.... mana lebih berbaloi agak-agak......... Tepuk dada tanya hati.....

heheehe belum habis la entry tentang Hari Ibu ni... ada sikit lagi....tapi sebelum 2 izinkan saya berpantun dua kerat:-

Gendang Gendut Tali Kecapi
Kenyang Perut kami Mandi

Mandi dimana?????......





mandi di Swimming Pool di rumah kami.... dekat dan menjimatkan..... picture tengah celup dalam air xsempat nk snap sebab... kami semua busy main air... dengan saya-saya sekali berendam happy..... so camerawomen merangkap orang yang dirai Off sekejap.... hahahah

Begitula ceritera serba sedikit tentang sambutan Hari Ibu buat saya..... anda bagaimana.... meh la share sesama.....

Sekian. tunggu next year punya entry for Hari Ibu eak... Tata..... ( Ingat sesungguhnya anak-anak itu adalah anugerah Tuhan yang tidak ternilai buat kita.... so pelihara dan didiklah sebaik mungkin agar mereka menjadi orang yang berguna kelak).....




No comments:

Post a Comment